קצת אחרת : על למידה משמעותית באנגלית

(**לצפייה בסרטונים, יש להקליק על המילים המסומנות באדום)

כולנו היינו שם. אתה יושב בכיתה, והמורה מחלק דף עבודה מלא בשאלות על הפרק האחרון בספר הלימוד שלך. קראת את השאלות, ופתאום זה מכה בך: "למה אני צריך לדעת את זה? מתי אי פעם אשתמש במידע הזה בחיים שלי?"

בבית הספר שלנו, אנו מאמינים כי מעורבות התלמידים והפיכתם ללומדים פעילים היא המפתח להוראת אנגלית יעילה. ולכן אנו משלבים מגוון שיטות הוראה חדשניות שהן יעילות ומהנות עבור התלמידים.

אחת הדרכים העיקריות היא מתן קורסים מותאמים במיוחד לצרכי התלמידים שלנו ובהתאם לתחומי העניין שלהם. הקורסים שלנו נועדו לעודד תלמידים לקחת חלק פעיל יותר בלמידה שלהם. על ידי יצירת חומרים רלוונטיים ומושכים, אנו עוזרים לתלמידים לשמור על מוטיבציה גבוהה ולהיות ממוקדים לאורך תהליך הלמידה. יצרנו קורסים רבים בשלל נושאים כגון, קולנוע, קיימות, ספורט, חקר עולם, מוזיקה, חוק ודין, רטוריקה ולמידה רב תחומית.

אנו מאמינים כי מעורבות התלמידים והפיכתם ללומדים פעילים היא המפתח להוראת אנגלית יעילה

בנוסף אנו מיישמים למידה מבוססת פרויקטים (PBL). גישה זו כוללת פיתוח פרויקטים מגוונים משלל עולמות המעשירים את התלמידים ומחברים אותם לחיים האמיתיים. גישה זו מעניקה  לתלמידים הזדמנות לפתח חשיבה ביקורתית ויכולת פתרון בעיות חשובות. דוגמא לפרויקט כזה הוא פסטיבל מפלגות פוליטיות.

חשוב לנו ליצור סביבת למידה אותנטית המערבת את התלמידים ומחברת את הלמידה שלהם לתחומי העניין והחוויות האישיות שלהם. אנו משיגים זאת על ידי שילוב נושאים רלוונטיים ועדכניים, מתן אפשרות לתלמידים להביע את דעתם ולקבל החלטות, ומתן הזדמנויות ללמידה עצמאית המתייחסת ליכולת של התלמיד לקחת אחריות על תהליך הלמידה שלו. בשכבה ז, התלמידים בוחרים נושא אליו הם מחוברים וכך הם יוצרים קליפ המלמד את הנושא הנבחר.  

שילוב של למידה אותנטית ורלוונטית לחייהם של התלמידים, הופכת את חווית הלמידה למשמעותית הרבה יותר. לדוגמה, תלמידים עובדים על פרויקט המתמקד במציאת פתרון לבעיה סביבתית, כגון הפחתת פסולת פלסטיק. סוג זה של למידה מספק לתלמידים הזדמנות לעסוק בנושאים מהותיים ולהשפיע לטובה.

כדי לשפר מיומנויות למידה עצמאית, המורים מספקים לתלמידים את המשאבים והכלים הדרושים כדי לקחת בעלות על הלמידה שלהם. זה כולל גישה לטכנולוגיה כמו גם הזדמנויות לעבוד בשיתוף פעולה עם עמיתים. זה גם עוזר לתלמידים להיות מיומנים בשימוש בכלים ומשאבים טכניים כגון שימוש בתוכנות עריכה, כלי גוגל, מצגות ושימוש במודל. מיומנויות אלו חשובות להצלחה במקום העבודה בעולם המודרני. 

בנוסף לקורסים החדשניים ולגישת ה-PBL שלנו, בית ספר משתתף גם בתחרויות ארציות. תחרויות אלו נותנות לתלמידים שלנו את ההזדמנות להציג את כישוריהם ולהתחרות מול בתי ספר אחרים מרחבי הארץ. למשל השנה, בין היתר, יתחרו התלמידים בפרויקט של טריילר לספר קריאה. התלמידים שלנו נהנים מהאתגר של תחרויות אלו, והחוויה עוזרת להם לבנות ביטחון ולעודד אותם לשאוף למצוינות.

מתן הזדמנויות ללמידה עצמאית המתייחסת ליכולת של התלמיד לקחת אחריות על תהליך הלמידה שלו

לסיכום, הוראת PBL יכולה לספק לתלמידים חווית למידה משמעותית ומרתקת המכינה אותם להצלחה בעולם האמיתי. על ידי עידוד למידה עצמאית, קידום ביטוי עצמי, יצירתיות ומתן גישה לכלים טכניים, אנחנו מכוונים להעצים את התלמידים שלנו ולעזור להם לפתח את הכישורים הדרושים להצלחה.

הכותבת : ימית אבידן, רכזת אנגלית שש שנתי, תיכון אית"ן.

קישורים מהירים

פייסבוק ביה״ס

אינסטגרם ביה״ס

לוח שיעורים

8:00-8:40 שיעור 0

8:40-9:30 שיעור ראשון

9:30-10:15 שיעור שני

10:15-10:30 הפסקה

10:30-11:10 שיעור שלישי

11:10-11:50 שיעור רביעי

11:50-12:20 הפסקה

12:20-13:00 שיעור חמישי

13:00-13:45 שיעור שישי

13:45-13:55 הפסקה

13:55-14:35 שיעור שביעי

14:35-15:20 שיעור שמיני