לחיות הצלחה

מהותית בשנים האחרונות אף אחד מאיתנו לא חווה מצבי סטרס / מצבי עקה אמיתיים (עקה היא תגובה פיזית נורמלית לאירועים הגורמים לנו לחוש מאוימים, לחוצים, מוטרדים או לצאת מאיזון נפשי. כשאנו חשים בסכנה מנגנוני ההגנה של גופנו נכנסים אוטומטית לתהליך תגובתי המכונה "הילחם או ברח". תפקידה של תגובה זו להגן עלינו.)

אף אחד לא נאלץ להתמודד עם רעב /צמה אמיתי, עם פחד קיומי אשר יצדיק מצבי קיצון של חרדה , יחד עם זאת בשנים האחרונות אנו נחשפים למקרים רבים של חרדות, דיכאונות ומצבי עקה אצל בני האדם למרות ועל אף שאין סיבה אמיתית לכך….

במצב של "סטרס" עלינו לקבל החלטה בשבריר שנייה Flight Freeze or fight

התשובה לכך היא פשוטה – מדובר באלמנט אבולוציוני , בן האדם בנוי כך שכאשר הוא פוגש נמר הוא נכנס למצב של סטרס …ובמשך אלפית שניה עליו לבחור כיצד עליו לפעול על מנת לשרוד (הילחם, ברח, קפא) -אם הוא בחר בתגובה הנכונה – הוא ישרוד וימשיך אבולוציונית , אם לא – ייטרף ע"י הנמר .

כיום אין לנו נמרים שמסתובבים חופשי בנינו , היום יש לנו "נמרים של נייר" , אנו נותנים חשיבות לדברים חסרי חשיבות במציאות הביו סובייקטיבית שלנו כגון: האם נעבור את המבחן, האם נקבל את השכר המגיע לנו, האם נתקבל לעבודה שאנחנו רוצים ועוד…. הבעיה ב"נמרי הנייר" האלו זה שהם מצליחים להכניס את הגוף והמוח שלנו למצבי סטרס שאמורים בטבע להימשך אלפית שניה למצבי סטרס שנמשכים ימים, שבועות ולעיתים שנים , בעולם המודרני זה גורם לחרדות, דיכאונות ומצבי קיצון….

זיהוי הרגלים שאינם משרתים אותנו

לכולנו יש הרגלים , חלקם מקדמים אותנו ומשרתים אותנו בדרך להשגת המטרות שלנו וחלקם "תוקעים אותנו ומונעים מאיתנו הגשמה וצמיחה .

ישנה חשיבות גדולה לאיתור ההרגלים אותם יש להוקיר ולחזק למול הרגלים לא משרתים שיש להיפטר מהם , להקנות הרגלים חדשים ומצמיחים והטמעתם .

ישנם מספר פרמטרים שאני מזמינה אתכם לבחון בתוך חייכם על מנת לסייע ולבדוק היכן צריך להסתכל לעומק ולבצע שינוי הרגלים , בחרו תחום בחייכם (קריירה , זוגיות, חינוך ילדים וכו') ולכל פרמטר תנו ציון 1-7 כאשר 1 "אני כלל לא שם" 7 "אני לגמרי שם" בהתאם לתחום אותו בחרתם :

זכות והכרת תודה : זכות, משמע אני בוחר להיות במקום בו אני נמצא

ענווה והתמסרות – ענווה מתייחסת לקבלה עצמית , כאשר אני מקבל את עצמי אין לי צורך להוכיח שום דבר לאף אחד , מתוך חוסר הצורך להצדיק את עצמי אתמסר ואהיה פתוח לקבל שינויים .

מוכנות להתלכלך – המוכנות שלי לעשות דברים מהם נמנעתי עד כה למרות שאני יודע שהם יכולים לקדם אותי , עד כמה אני מוכן לעשות דברים שלא נח לי , לצאת מאזור הנוחות והמוכר .

נחישות – כשאני נחוש אהיה ממוקד מטרה , ואשנה את הדרך אם אני לא אשיג תוצאות שמקדמות אותי לעבר המטרה . (אגב ההופכי לנחישות היא ההתמדה – תמיד לעשות את אותה הפעולה גם אם היא לא מקדמת אותי …)

זכות והכרת תודה – זכות משמע אני בוחר להיות איפה שאני נמצא – זו אינה חובה !

והכרת  תודה – עד כמה אני לא מקבלים את הדברים כמובן מאליו  , להוקיר את עצמי, לפרגן לעצמי , לתת ערך לעשייה שלי ושל מי שאיתי .

אני כאן כי אני בוחר ואני מעריך את בחירתי ואת עצמי על כך.

FED UPהבחירה שלי לא להיות מילימטר אחד מתחת למה שמגיע לי, עד כמה אני בוחר לחיות את חיי מתוך חווית חיים מלאה. לא מוכן להתפשר ולהישאר בבינוניות – לא מוותר על חווית החיים שלי !

על הפרמטרים בהם נתתם ציון  4 ומטה יש לעבוד  ולהבין שהם עקב אכילס שלכם , יש לתת להם את תשומת הלב הנדרשת בתחום בו בחרתם כמובן (בחנו את הפרמטרים האלו גם התחומים נוספים בחייכם, ובדקו מה ההבדל? ומדוע?) 

מערכת ההפעלה של  בן האדם

הכל מתחיל בתקשורת של האדם עם עצמו (גישה/מחשבה/דעה) שממנה נגזרת הפעולה שלו ובכך הוא משפיע על התוצאות בחייו

גישה – פעולה – תוצאה

כאשר גישה שלי והפעולה שלי תלויים רק בי ובשליטתי המוחלטת

בעוד תוצאה היא אמנם בהשפעתי אך מחוץ לשליטתי ,היא  נקודת מכוון .

ועל כן יש לשים לב ולהגדיר את ההצלחות שלנו בחיים לפי הגישות והפעולות שלנו ולעולם לא לפי תוצאות שכן הגדרת הצלחה שתלויה בתוצאה היא כישלון מראשיתה!

הבחירה לא להיות מילימטר מתחת למה שמגיע לי, עד כמה אני בוחר לחיות את חיי מתוך חווית חיים מלאה

פריצת דרך תתאפשר כשנחשוב בדרך שונה ממה שחשבנו עד כה ובעקבות כך שנעשה משהו שלא עשינו קודם , כך יכנס דבר חדש והסיכוי להגיע לתוצאה אחרת יגדל.

הדרך מתייחסת לדרך בה אנו חושבים/פועלים ולא לתוצאה !

הכותבת: אורית ארביב-אקוניס, מורה ורכזת מגמת מידע ונתונים, מאמנת תו"ת, תקשורת ותוצאות

קישורים מהירים

פייסבוק ביה״ס

אינסטגרם ביה״ס

לוח שיעורים

8:00-8:40 שיעור 0

8:40-9:30 שיעור ראשון

9:30-10:15 שיעור שני

10:15-10:30 הפסקה

10:30-11:10 שיעור שלישי

11:10-11:50 שיעור רביעי

11:50-12:20 הפסקה

12:20-13:00 שיעור חמישי

13:00-13:45 שיעור שישי

13:45-13:55 הפסקה

13:55-14:35 שיעור שביעי

14:35-15:20 שיעור שמיני